ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΕΙΤΕ ΕΔΩ...

Το Peugeot 3008 κάνει «απόβαση» στην Ελλάδα



Ένα γνήσιο SUV με κίνηση μόνο σε δυο τροχούς

Ο όμιλος Συγγελίδη παρουσίασε στους εκπροσώπους του Τύπου το νέο SUV της Peugeot με τον κωδικό 3008, που έρχεται να διεκδικήσει μερίδιο αγοράς σε μια κατηγορία που κατέχει το 12% (το 75% είναι SUV με κίνηση μόνο σε δυο τροχούς) της αγοράς αυτοκινήτου στη χώρα μας.


Το νέο 3008 είναι «κτισμένο» πάνω στη νέα πλατφόρμα EMP2 και με μήκος στα 4,45 μέτρα το νέο 3008 τοποθετείται στην καρδιά της κατηγορίας.

Τα 8 επιπλέον εκατοστά του μήκους, σε σχέση με την προηγούμενη γενιά, οφείλονται κυρίως στο μεγαλύτερο μεταξόνιο (είναι μεγαλύτερο κατά 62 χλστ. και φτάνει τα 2.675 χλστ.) που έχει ως αποτέλεσμα τους μεγαλύτερους και πιο άνετους χώρους για τους επιβάτες. Αυτό το μεταξόνιο είναι ένα από τα μεγαλύτερα της αγοράς, ενώ η αεροδυναμική σχεδίαση και οι εξωτερικές διαστάσεις εξασφαλίζουν χαμηλό συντελεστή αεροδυναμικής CxA: 0,76 m2 .

Με πλάτος στα 1,84 μέτρα (ίδιο με της προηγούμενης γενιάς αλλά με καλύτερο εσωτερικό πλάτος), το ύψος του νέου 3008 έχει διατηρηθεί στα 1,62 μέτρα (μαζί με τις μπάρες της οροφής), μια βασική παράμετρος για την αεροδυναμική συμπεριφορά και για την άνεση πάνω από τα κεφάλια των επιβατών. Το εντυπωσιακό προφίλ ενισχύεται από τους μεγάλους τροχούς και τα έως 22 εκατοστά που απέχει το αμάξωμα από το έδαφος.



Στο εσωτερικό και σε σχέση με την προηγούμενη γενιά, όλες οι διαστάσεις έχουν βελτιωθεί ως εξής:
Απόσταση για τα γόνατα στην πίσω σειρά καθισμάτων: +24 χλστ.
Χώρος για τους αγκώνες των εμπρός επιβατών: + 17 χλστ.
Χώρος για τους αγκώνες των πίσω επιβατών: +4 χλστ.
Απόσταση για τα κεφάλια για τους πίσω επιβάτες: + 36 χλστ. (με μεταλλική οροφή)



Ομοίως, ο χώρος αποσκευών έχει αυξηθεί εντυπωσιακά, όντας συνολικά 520 λτ, μαζί με τον υποδαπέδιο χώρο, δηλαδή 88 λτ μεγαλύτερο από εκείνο της προηγούμενης γενιάς. Η μεγάλη χρηστικότητα επιτρέπει τον μέγιστο χώρο φόρτωσης να εκτοξευθεί έως τα 1.482λτ.



Η σχεδίαση του νέου 3008 προσφέρει πολλές λύσεις που διευκολύνουν στην καθημερινότητα. Ενδεικτικό της πρακτικότητας είναι τα αναδιπλούμενα-διαιρούμενα 2/3-1/3 πίσω καθίσματα «Magic Flat» που δημιουργούν έναν επίπεδο χώρο για να χωρέσουν ακόμη και τα πιο ακανόνιστα σε μέγεθος αντικείμενα. Επιπλέον το ευρηματικό διαχωριστικό δύο θέσεων στο δάπεδο του χώρου αποσκευών επιτρέπει μέχρι και να καθίσει κανείς άνετα δίχως να λερωθεί, ενώ όταν υπάρχουν μακριά αντικείμενα τα ανακλινόμενο κάθισμα του συνοδηγού μπορεί να «πέσει» ώστε να χωρούν αντικείμενα με μήκος έως 3 μέτρα. Επίσης, σε όλες τις εκδόσεις το υποβραχιόνιο στο κέντρο των πίσω καθισμάτων αποκαλύπτει μία κρύπτη που μπορεί να χωρέσει πέδιλα του σκι.



Τέλος, είναι δυνατόν το άνοιγμα της πίσω πόρτας δίχως χέρια, όπου με μια κίνηση του ποδιού κάτω από τον πίσω προφυλακτήρα το άνοιγμα ή το κλείσιμο πραγματοποιείται εντελώς αυτόματα.

Σε σχέση με την απερχόμενη γενιά, η νέα βελτιστοποιημένη δόμηση χάρη στη χρήση της νέας πλατφόρμας EMP2, επιτρέπει τη μείωση του απόβαρου που φτάνει κατά μέσο όρο τα 100 κιλά (το βάρος ξεκινά από τα μόλις 1.325 κιλά στις βενζινοκίνητες εκδόσεις και από τα μόλις 1.375 κιλά στα πετρελαιοκίνητες).

Για να επιτευχθεί κάτι τέτοιο, κάθε εξάρτημα, κάθε διαδικασία εξελίχθηκε και σχεδιάσθηκε με γνώμονα τη μέγιστη εξοικονόμηση και του τελευταίου γραμμαρίου για την χαμηλότερη δυνατή κατανάλωση καυσίμου, την βέλτιστη ασφάλεια των επιβατών, και τα καλύτερα οδηγικά χαρακτηριστικά του αυτοκινήτου. Τα βασικά χαρακτηριστικά είναι τα εξής:
VHSS και UHSS χάλυβας (πολύ υψηλής και υπερυψηλής αντοχής χάλυβας).
Θερμοπλαστικό δάπεδο και πίσω πόρτα.
Φτερά, βραχίονες μπροστινής ανάρτησης και πλαίσια πίσω καθισμάτων από αλουμίνιο.
Χαμηλότερα επίπεδα θορύβου από τον κινητήρα που επιτρέπει την χρήση λιγότερων μονωτικών υλικών.


i-Cockpit

Η είσοδος στο 3008 μοιάζει σα να περνά κανείς σε έναν διαφορετικό κόσμο. Ένα συναρπαστικό στην όψη, σχεδόν φουτουριστικό, ταμπλό ξαφνιάζει ευχάριστα με την πρώτη ματιά. Αυτό το συμπαγές και high-tech σύνολο είναι αυτό που εκφράζει την πιο πρόσφατη εκδοχή του Peugeot i-Cockpit, ένα βραβευμένο concept για το πώς πρέπει να σχεδιάζονται τα κόκπιτ των αυτοκινήτων. Όλα μοιάζουν να είναι τακτοποιημένα για να εξυπηρετούν την απόλαυση, την εργονομία και την συγκέντρωση του οδηγού, σε ένα εντελώς ριζοσπαστικό περιβάλλον.



Η στεφάνη του τιμονιού είναι ακόμη πιο κόμπακτ σε μέγεθος και έχει επανασχεδιασθεί διαθέτοντας δύο «κοφτά» πιασίματα για καλύτερη λαβή, για μέγιστη ορατότητα και περισσότερο ελεύθερο χώρο πάνω από τα πόδια. Δόθηκε μεγάλη βαρύτητα στην παραμικρή λεπτομέρεια κατά την επιλογή των υλικών (πλήρη επένδυση με δέρμα από το επίπεδο 2, λεπτομέρειες με χρώμιο, επενδύσεις σε gloss black) ώστε να διασφαλιστεί το υψηλότερο επίπεδο ποιότητας και εμφάνισης.

Η μεγάλη οθόνη αφής 8" που βρίσκεται στο κέντρο του ταμπλό παραπέμπει σε tablet και συνδυάζεται με χωρητική τεχνολογία για βέλτιστο χειρισμό και μεγαλύτερη ακρίβεια.



Πλαισιώνεται από έξι διακόπτες «αεροπορικού» τύπου για απευθείας και εύκολη πρόσβαση στις βασικές λειτουργίες του ηχοσύστηματος, του κλιματισμού, της πλοήγησης, της παραμετροποίησης του αυτοκινήτου, του τηλεφώνου και των διαφόρων σχετικών εφαρμογών.



Ο υπερυψωμένος πίνακας οργάνων με την υψηλής ποιότητας γραφικών οθόνη 12,3" έχει τη δυνατότητα πλήρους διαρρύθμισης και εξατομίκευσης, ενώ συγκεντρώνει όλες εκείνες τις πληροφορίες που επιλέγει να έχει μπροστά του ο οδηγός. Οι πέντε διαφορετικές θεματικές ενότητες (κάθε μία επιλέγεται από ένα διακόπτη στο τιμόνι) επιτρέπουν στον οδηγό να «προσωποποιήσει» το περιβάλλον του πίνακα οργάνων. Συγκεκριμένα, η επιλογή «Personal», που ρυθμίζεται από την οθόνη αφής, επιτρέπει στον οδηγό να προβάλει επιλεγμένες πληροφορίες, όπως: αναπαραγωγή των οδηγιών πλοήγησης, βελτίωση οδηγικού στιλ, παράμετροι και δεδομένα κινητήρα, υπολογιστή ταξιδιού, πληροφορίες διαδρομής κ.α. Κάθε ρύθμιση επισημαίνεται από μια σειρά εικονιδίων για πιο εύκολη «ανάγνωση».



Τα πλεονεκτήματα του i-Cockpit δεν σταματούν εδώ. Με ένα απλό πάτημα ενός ειδικού διακόπτη (δίπλα στους αεροπορικού τύπου), το νέο 3008 ενισχύει τις αισθήσεις και το i-Cockpit Amplify κάνει τα πάντα να δείχνουν διαφορετικά:
Όραση: Μεταβάλλοντας την ένταση του εσωτερικού φωτισμού, όπως και τα χρώματα στις οθόνες
Ακοή: Μέσα από τις διάφορες ατμοσφαιρικές μουσικές ρυθμίσεις και τα προγράμματα.
Αφή: Τα καθίσματα μπορούν να συνδυαστούν με λειτουργία μασάζ πολλαπλών σημείων.
Οσμή: Ένας αρωματικός διαχύτης κάνει την παραμονή πιο ευχάριστη.



Επιπρόσθετα, οι επιβαίνοντες, μπορούν να απολαμβάνουν τα χαρακτηριστικά του πακέτου Driver Sport.

Σε αυτό το 3008 υπάρχουν διάφοροι τρόποι ενίσχυσης της οδηγικής απόλαυσης καθώς οι επιβάτες έχουν άμεσα στην διάθεσή τους δύο θεματικές επιλογές: τη «Boost» για δυναμική και σπορ οδήγηση, και την «Relax» για πιο χαλαρή και ήρεμη οδηγική εμπειρία. Και οι δύο επιλογές έχουν πλήρη εξατομικευμένη ρύθμιση, έτσι ώστε οι επιβάτες να νιώθουν πιο άνετα και πιο ευχάριστα.



Ο πλούσιος διάκοσμος της καμπίνας τονίζει με τον καλύτερο τρόπο την αίσθηση της ποιότητας, ενώ τα υλικά έχουν επιλεχθεί με τα αυστηρότερα κριτήρια, ώστε οι επιβάτες να αισθάνονται όμορφα και ζεστά σε ένα φιλόξενο και μοντέρνο περιβάλλον. Συνολικά η καμπίνα είναι φτιαγμένη για ταξίδια «πρώτης θέσης», χάρη στην εξαιρετική ηχομόνωση και ένα σύνολο από διάφορα χαρακτηριστικά άνεσης, όπως είναι:
Τα εμπρός εργονομικά καθίσματα που αγκαλιάζουν το σώμα με προαιρετικό σύστημα μασάζ 8 σημείων.
Η μεγάλη πανοραμική ηλιοροφή που συνδυάζεται με διακριτικές και φωτιζόμενες ράγες (προαιρετικά).
Το ηχοσύστημα υψηλής πιστότητας από τη γαλλική high end εταιρεία FOCAL Hi-Fi system (προαιρετικά).


Grip Control

Επιπλέον αυτό το 3008, όντας ένα μοντέλο SUV, έχει μεγάλες εκτός δρόμου δυνατότητες, ειδικά χάρη στο «Grip Control 2ης γενιάς».



Πρόκειται για ένα προηγμένο σύστημα ελέγχου της πρόσφυσης, το οποίο:
Βελτιστοποιεί την πρόσφυση των τροχών μέσω πέντε προγραμμάτων (Normal, Snow, Mud, Sand, ESP OFF) που επιλέγονται από το χειριστήριο στην κεντρική κονσόλα.
Συνδυάζεται με συγκεκριμένα χειμερινά ελαστικά 18’’ M+S (Mud & Snow) και ζάντες αλουμινίου. Τα νέα ελαστικά εξασφαλίζουν υψηλή ενεργειακή αποδοτικότητα που συνεισφέρει στη χαμηλή κατανάλωση και τις χαμηλές εκπομπές CO2 του οχήματος.
Διαθέτει το σύστημα Hill Assist Descent Control (HADC), ένα νέο σύστημα υποβοήθησης κατάβασης που εξασφαλίζει ιδανικό και πλήρως ασφαλή έλεγχο στις απότομες πλαγιές. Η καινοτομία στο σύστημα είναι πως διατηρεί την ταχύτητα του αυτοκινήτου έως 3 χλμ./ώρα. Η λειτουργία αυτή επιλέγεται από έναν ειδικό διακόπτη που βρίσκεται στην κεντρική κονσόλα.

Το Grip Control είναι στάνταρ από το δεύτερο επίπεδο εξοπλισμού (Active) για την ελληνική αγορά. Τα ελαστικά που φορούν τα νέα 3008, είναι τύπου M&S (Mud & Snow) προκειμένου να αξιοποιούνται ακόμα περισσότερο τα χαρακτηριστικά SUV.
Κινητήρες



Με αποδοτικούς κινητήρες προηγμένης τεχνολογίας και σε συνδυασμό με τη μείωση του βάρους, το νέο 3008 επιτυγχάνει εκτός των άλλων μείωση της κατανάλωσης καυσίμου και των εκπομπών CO2.

Πιο αναλυτικά, η έκδοση 1.2 PureTech 130 S&S εκπέμπει μόλις 117 γραμμάρια CO2/χλμ., ενώ η έκδοση 1.6 THP 165 S&S με το αυτόματο 6-τάχυτο κιβώτιο έχει αντίστοιχα μόλις 136 γραμμάρια CO2/χλμ. Η γκάμα περιλαμβάνει συνολικά 3 εκδόσεις:
1.2 PureTech 130 S&S με 6τάχυτο χειροκίνητο κιβώτιο
1.2 PureTech 130 S&S ΕΑΤ6, με αυτόματο 6-τάχυτο κιβώτιο (ΕΑΤ6)
1.6 THP 165 S&S, με αυτόματο 6τάχυτο κιβώτιο (ΕΑΤ6)

Οι κινητήρες πετρελαίου εφοδιάζονται με την τεχνολογία BlueHDi, με τις εκπομπές CO2 να διατηρούνται μεταξύ 103 και 124 γραμμάρια /χλμ. και ισχύ στους 100, 120 και 180 hp. Οι εκδόσεις 1.6 BlueHDi και 2.0L BlueHDi είναι επίσης από τις αποδοτικότερες της αγοράς:
1.6 BlueHDi 100 S&S με 5τάχυτο χειροκίνητο κιβώτιο
1.6 BlueHDi 120 S&S με 6τάχυτο χειροκίνητο κιβώτιο
1.6L BlueHDi 120 S&S με αυτόματο 6τάχυτο κιβώτιο (ΕΑΤ6)
2.0L BlueHDi 180 S&S με αυτόματο 6τάχυτο κιβώτιο (ΕΑΤ6)
Συστήματα υποβοήθησης του οδηγού



Στο 3008 περιλαμβάνονται τα τελευταίας γενιάς συστήματα ADAS (Advanced Driver Assistance Systems) που ελαχιστοποιούν κάθε κίνδυνο στον δρόμο μέσω προηγμένων χαρακτηριστικών:
Αυτόνομη Πέδηση (Active Safety Brake) και Προειδοποίηση Αποφυγής Σύγκρουσης (Distance Alert).
Σύστημα Ειδοποίησης Εκτροπής Λωρίδας (Active lane departure warning).
Σύστημα «επαγρύπνησης» οδηγού (Driver attention warning).
Αυτόματη ρύθμιση της δέσμης των προβολέων.
Αναγνώριση ορίων κυκλοφορίας και υπόδειξη ταχύτητας.
Προσαρμοζόμενος ρυθμιστής ταχύτητας (Active Cruise Control) με λειτουργία Stop (διαθέσιμος μόνο στις αυτόματες εκδόσεις εκτός από 1.2 PureTech 130 S&S EAT6).
Σύστημα ανίχνευσης νεκρού σημείου στους εξωτερικούς καθρέπτες.
Vision Park (για περιμετρικό έλεγχο 360°) και το τελευταίας γενιάς σύστημα Park Assist.


Προηγμένη διασύνδεση

Στο νέο 3008 ο οδηγός έχει να κάνει πολύ λιγότερα πράγματα χάρη σε τεχνολογίες όπως το Mirror Screen, η επαγωγική φόρτιση smartphone (για εξοπλισμό συμβατό με τις προδιαγραφές Qi) και η 3D πλοήγηση.

Η 3D πλοήγηση γίνεται ακόμη πιο ρεαλιστική χάρη στην τρισδιάστατη απεικόνιση κτιρίων και μνημείων, αλλά και του ανάγλυφου των περιοχών. Με το απλό πάτημα ενός διακόπτη στο τιμόνι, κάθε στιγμιότυπο της οθόνης αφής μπορεί να αναπαράγεται και στον ψηφιακό πίνακα οργάνων για πιο εύκολη ανάγνωση.

Χάρη στην λειτουργία Mirror Screen, το περιεχόμενο της οθόνης ενός smartphone μπορεί να αναπαραχθεί στην οθόνη αφής για καλύτερη και ευκολότερη χρήση διάφορων εφαρμογών. Είναι συμβατό με το πρωτόκολλο επικοινωνίας MirrorLink (για Android smartphones), Android Auto και Apple CarplayTM (συμβατότητα από iPhone 5 και πάνω).
Made in France



Το νέο 3008 κατασκευάζεται στο εργοστάσιο Sochaux, καθώς και στις μονάδες Trémery και Douvrin από όπου προμηθεύονται όλα τα μηχανικά σύνολα με την ετικέτα γνησιότητας «Origine France Garantie».

Στη χώρα μας εισάγεται σε τέσσερις εκδόσεις (Access/βασική, Active, Allure Grip & GT Grip), με τιμές που ξεκινούν από τις 24.900 ευρώ (ίδια για τη βενζινοκίνητη έκδοση 1,2λτ και την πετρελαιοκίνητη 1,6λτ), έως και τις 44.500 ευρώ για την 2λιτρη πετρελαιοκίνητη έκδοση GT Grip.

Περισσότερα αναφορικά με τις οδηγικές εντυπώσεις μας, σε λίγες ημέρες μετά τη δοκιμή διαρκείας.Ο κ. Πολυχρόνης Συγγελίδης στην παρουσίαση του νέου 3008





Νίκος Τσάδαρης





Δεν υπάρχουν σχόλια:

Από το Blogger.